[block id="saatavuushaku-pop-up"]
Miten voimme auttaa?

Tervetuloa tukisivustollemme. Etsi vastauksia alla olevasta hakukentästä,
ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et löydä etsimääsi vastausta.


Miten aktivoin valokuituliittymäni? | Kuitupäätteessä palaa ALARM-valo? | Miten siirryn e-laskutukseen?

Tulosta

Valoon laskutusjärjestelmä uudistuu 1.6.2025 alkaen

Valoon laskutusjärjestelmä uudistuu 1.6.2025 alkaen. Jatkossa laskutamme aina kuluvan kuukauden palvelut etukäteen ja siirrymme pois takautuvasta laskutustavasta.

Mitä tämä tarkoittaa?
Muutoksesta johtuen laskujen maksutiedot muuttuvat ja laskutamme jatkossa aina kuluvan kuukauden palvelut. Muutoksen vuoksi siirtymävaiheessa saatat saada laskun, jossa on pidempi laskutusjakso kuin yksi kuukausi. Tarkistathan laskuistasi, että kaikki palvelusi ovat laskutettu oikeilta ajanjaksoilta. Maksuaika säilyy ennallaan ja on jatkossakin 14 päivää.

Uuden laskutusjärjestelmän myötä laskujen tiedot muuttuvat:
• Laskun viitenumero muuttuu
• Laskujen numerointi muuttuu

Uusi laskunumero alkaa kolmella kirjaimella: CSE kuluttaja-asiakkailla, BSE yritysasiakkailla ja HSE taloyhtiösopimusten laskuissa. Huomioi uudet maksutiedot erityisesti, jos olet tallentanut maksutiedot verkkopankkiisi.

Jos käytössäsi on e-lasku tai suoramaksu
E-lasku ja suoramaksu jatkuvat automaattisesti, eikä sinun tarvitse tehdä muutoksia.

Jos käytössäsi on sähköposti-, tai paperilasku
Saat sähköposti-, tai paperilaskulle uuden viitenumeron. Käytäthän jatkossa uutta viitenumeroa maksaessasi laskujasi.

Kuka lähettää laskuni jatkossa?
Kesäkuusta alkaen saat laskun suoraan uudesta järjestelmästä. Laskujen toimittaja on jatkossa Sergel Oy. Valoon asiakaspalvelu vastaa maksuun (esim. maksuajan pidentäminen) ja laskun sisältöön liittyvissä kysymyksissä.

Jos sinulla on kysyttävää maksun perintään liittyvistä asioista, ole yhteydessä Sergelin asiakaspalveluun osoitteessa sergel.fi