Miten voimme auttaa?
Valokuitu
Hankinta
- Miksi minä tarvitsen Valoon valokuituliittymän?
- Kuinka tilaan Valoon valokuituliittymän?
- Miten tilaan Valoon valokuidun paritaloon tai rivitaloon?
- Miksi minun kannattaa houkutella myös naapurini hankkimaan Valoon valokuitu?
- Sisältääkö valokuituliittymän tilaus nettiliittymän?
- Mistä löydän Valoon valokuituliittymien hinnaston?
- Voiko Valoon valokuituverkkoon liittyä myöhemmin?
- Onko tilaaja koko loppuelämänsä sitoutunut Valoon nettilliittymiin?
- Maksaako Valoon nettiliittymän ylläpito minulle jotakin?
- Voinko vaihtaa liittymäni operaattoria sen jälkeen, kun liittymä on rakennettu?
- Kävin tekemässä tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Mistä tämä johtuu?
- Kuinka kauan tilaus on voimassa, jos rakentamisen käynnistyminen on epävarmaa?
- Minulla on määräaikainen laajakaistasopimus. Joudunko maksamaan kahdesta liittymästä, jos otan tarjouksen vastaan?
- Mikä on Adola Oy?
- Rakentaako Valoo valokuituverkkoa alueelle, jossa kilpailijakin tekee rakennuspäätöksen?
- Paljonko samalla alueella pitää olla tilaajia, jotta Valoon valokuituverkko rakennetaan?
- Näytä loput artikkelit (1) Näytä vähemmän artikkeleita
Rakentaminen
- Voinko itse vaikuttaa siihen, mitä reittiä pitkin valokuitu tuodaan omakotitalooni?
- Mitä minun pitää tehdä ennen kuin valokuituasentaja saapuu kiinteistööni?
- Mitä minun pitää ottaa huomioon päätelaitteen sijoittamisessa?
- Voidaanko valokuidun asentamisessa käyttää olemassa olevia putkituksia?
- Koska valokuituliittymäni on valmis?
- Mitkä ovat ulkopäätekotelon ja ONT-päätelaitteen mitat?
- Rakennetaanko valokuitua talvella?
- Mikä on Valoo Nettiliittymäni tarkka toimitusaika?
- Saako Valoo valtiontukea valokuituliittymien rakentamiseen?
- Mistä voin tiedustella valokuitukaapelin sijainteja?
Aktivointi
Käyttö
- Miten valokuituverkko toimii?
- Haluan muuttaa netin nopeutta, miten toimin?
- Miten toimin vikatilanteissa?
- Voinko kytkeä kuitupäätteeseen nykyisen reitittimeni?
- Mistä löydän Valoon sopimusehdot?
- Onko Valoon valokuitupäätelaitteessa valmiiksi jokin palomuuri?
- Entä jos en enää halua käyttää valokuituliittymääni?
- Kuka toimii Valoon valokuituliittymien operaattorina?
- Muutan toiseen osoitteeseen, miten toimin?
- Miten irtisanon Valoon sopimuksen?
- Kuinka peruuttaa liittymätilaus?
- Voinko muuttaa kuitupäätelaitteen (ONT) asetuksia?
- Mistä löydän TP Link Deco -reitittimen asennusohjeet?
- Miten valokuituverkko toimii?
- Mesh Wi-Fi -sisäverkko & Valoo WiFi 6 Mesh
- Liikenteen rajaukset Valoon kuluttajaliittymissä
- Palvelinosoitteet
- Valoon suunnitellut huoltokatkot ja ylläpitotoiminta
- Näytä loput artikkelit (3) Näytä vähemmän artikkeleita
Lisäpalvelut
Ongelma- ja vikatilanteet
Laskutus
- Miten laskutus toimii?
- Mistä lasku koostuu?
- Mikä on laskutusväli?
- En ole saanut laskua, mitä teen?
- Haluan laskuni paperisena. Maksaako se ylimääräistä?
- Miten siirryn e-laskuun?
- Minne olen yhteydessä, jos minulla on kysyttävää laskun sisällöstä tai haluan päivittää asiakastietojani?
- Haluan, että työnantajani maksaa kk-laskun, onnistuuko tämä?
- Mitä teen, mihin olen yhteydessä, jos minua on laskutettu väärin?
- Voiko laskutusväliä muuttaa (esim. kk-laskusta kvartaali- tai vuosilaskutukseen)?
- En pysty maksamaan laskua eräpäivänä, miten toimin?
- Sain laskuni ennen e-laskuna, mutta nyt paperisena, mitä teen?
- Osa laskuistani tulee paperisena ja osa e-laskulle, mutta haluan kaikki e-laskulle.
Valoo Taloyhtiönetti
Alv-muutos 1.9.2024
- Mitä arvonlisäverossa muuttuu?
- Milloin ALV-muutos astuu voimaan?
- Miksi ALV-muutos tapahtuu?
- Mitä muutos tarkoittaa minulle tilaamieni tuotteiden ja palveluiden osalta?
- Pitääkö minun tehdä jotain alv-muutoksen liittyen?
- Voinko irtisanoa tilaamani palvelun arvonlisäveron muutokseen vedoten?
- Mihin Valoon palveluihin ja tuotteisiin 1.9.2024 voimaan tuleva ALV-muutos EI vaikuta?
- Miten arvonlisäverokannan muutos 24 prosentista 25,5 prosenttiin, vaikuttaa elo-syyskuuta laskuttavalla laskutusjaksolla?
- Koskeeko alv-muutos taloyhtiöasiakkaita?
- Koskeeko alv-muutos yritysasiakkaita?
< Kaikki aiheet
Tulosta
Rakentaako Valoo valokuituverkkoa alueelle, jossa kilpailijakin tekee rakennuspäätöksen?
Päivitetty29.8.2024
Rakennamme valokuituverkon alueelle, jos meillä on alueella riittävästi tilaajia.
Suomessa on jo alueita, joilla on useiden toimijoiden valokuituverkkoja. Kahden päällekkäisen verkon rakentaminen ei ole optimaalinen tilanne, mutta teknistä estettä sille ei ole. On täysin mahdollista, että kahden valokuitutoimijan verkot menevät osin lomittain.