-
Hankinta
- Mikä on valokuitu?
- Mitkä ovat valokuidun hyödyt?
- Miksi minun kannattaa houkutella myös naapurini hankkimaan Valoon valokuitu?
- Minulla on määräaikainen laajakaistasopimus. Joudunko maksamaan kahdesta liittymästä, jos otan tarjouksen vastaan?
- Voiko Valoon valokuituverkkoon liittyä myöhemmin?
- Maksaako Valoon nettiliittymän ylläpito minulle jotakin?
- Onko tilaaja koko loppuelämänsä sitoutunut Valoon nettilliittymiin?
- Miten tilaan Valoon valokuidun paritaloon tai rivitaloon?
- Kannattaako valokuitua ylipäätään ottaa?
- Kävin tekemässä tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Mistä tämä johtuu?
- Kuinka kauan tilaus on voimassa, jos rakentamisen käynnistyminen on epävarmaa?
- Kuinka tilaan Valoon valokuituliittymän?
- Miksi minä tarvitsen Valoon valokuituliittymän?
- Mistä löydän Valoon valokuituliittymien hinnaston?
- Mitä eroa on valokuidulla ja 5G:llä?
- Onkohan edes “oikeaa” kuitua?
- Sisältääkö valokuituliittymän tilaus nettiliittymän?
- Voinko vaihtaa liittymäni operaattoria sen jälkeen, kun liittymä on rakennettu?
- Mikä on Adola Oy?
- Näytä loput artikkelit4 Näytä vähemmän artikkeleita
-
Rakentaminen
- Mitkä ovat ulkopäätekotelon ja ONT-päätelaitteen mitat?
- Voinko itse vaikuttaa siihen, mitä reittiä pitkin valokuitu tuodaan omakotitalooni?
- Mikä on Valoo Nettiliittymäni tarkka toimitusaika?
- Paljonko samalla alueella pitää olla tilaajia, jotta Valoon valokuituverkko rakennetaan?
- Mitä minun pitää ottaa huomioon päätelaitteen sijoittamisessa?
- Mitä minun pitää tehdä ennen kuin valokuituasentaja saapuu kiinteistööni?
- Saako Valoo valtiontukea valokuituliittymien rakentamiseen?
- Rakentaako Valoo valokuituverkkoa alueelle, jossa kilpailijakin tekee rakennuspäätöksen?
- Voidaanko valokuidun asentamisessa käyttää olemassa olevia putkituksia?
- Mistä voin tiedustella valokuitukaapelin sijainteja?
- Rakennetaanko valokuitua talvella?
- Koska valokuituliittymäni on valmis?
-
Aktivointi
-
Käyttö
- Miten valokuituverkko toimii?
- Haluan muuttaa netin nopeutta, miten toimin?
- Miten toimin vikatilanteissa?
- Voinko kytkeä kuitupäätteeseen nykyisen reitittimeni?
- Mistä löydän Valoon sopimusehdot?
- Onko Valoon valokuitupäätelaitteessa valmiiksi jokin palomuuri?
- Entä jos en enää halua käyttää valokuituliittymääni?
- Kuka toimii Valoon valokuituliittymien operaattorina?
- Muutan toiseen osoitteeseen, miten toimin?
- Miten irtisanon Valoon sopimuksen?
- Kuinka peruuttaa liittymätilaus?
- Voinko muuttaa kuitupäätelaitteen (ONT) asetuksia?
- Mistä löydän TP Link Deco -reitittimen asennusohjeet?
- Miten valokuituverkko toimii?
- Mesh Wi-Fi -sisäverkko & Valoo WiFi 6 Mesh
- Liikenteen rajaukset Valoon kuluttajaliittymissä
- Palvelinosoitteet
- Valoon suunnitellut huoltokatkot ja ylläpitotoiminta
- Näytä loput artikkelit3 Näytä vähemmän artikkeleita
-
Lisäpalvelut
-
Ongelma- ja vikatilanteet
-
Laskutus
- Miten laskutus toimii?
- Mistä lasku koostuu?
- Mikä on laskutusväli?
- Haluan, että työnantajani maksaa kk-laskun, onnistuuko tämä?
- Minne olen yhteydessä, jos minulla on kysyttävää laskun sisällöstä tai haluan päivittää asiakastietojani?
- Haluan laskuni paperisena. Maksaako se ylimääräistä?
- Mitä teen, mihin olen yhteydessä, jos minua on laskutettu väärin?
- En ole saanut laskua, mitä teen?
- Voiko laskutusväliä muuttaa (esim. kk-laskusta kvartaali- tai vuosilaskutukseen)?
- En pysty maksamaan laskua eräpäivänä, miten toimin?
- Miten siirryn E-laskuun?
-
Valoo Taloyhtiönetti
Valoon suunnitellut huoltokatkot ja ylläpitotoiminta
Kuukausittainen huoltokatko
Järjestetään joka kuukauden toisena keskiviikkona klo 00:00 – 07:00. Tämä on ensisijainen ajankohta suurten huoltotoimenpiteiden suorittamiseen, mikä saattaa aiheuttaa palvelukatkoja. Vuoden 2024 kuukausittaiset huoltokatkokset ovat: 10.1.2024, 14.2.2024, 13.3.2024, 10.4.2024, 8.5.2024, 12.6.2024, 10.7.2024, 14.8.2024, 11.9.2024, 9.10.2024, 13.11.2024 ja 11.12.2024.
Viikoittainen huoltokatko
Tapahtuu torstai-aamuisin klo 02:00 – 07:00. Tämä on toissijainen ajankohta pienempien huoltotoimenpiteiden suorittamiseen, joiden vaikutukset asiakkaisiin ovat lyhytkestoisia.
Hätähuoltokatko
Järjestetään tarvittaessa kuukausittaisen tai viikoittaisen huoltokatkon ulkopuolella. Sitä käytetään ainoastaan vikojen korjaamiseen tai kohonneen riskin poistamiseen, ei normaaleihin huoltotoimenpiteisiin.
Päivittäinen ylläpitotoiminta
Ei yleensä vaikuta palveluihimme. Joskus yksittäisille asiakkaille saattaa kuitenkin aiheutua lyhytaikaisia katkoja myös ennalta sovittujen huoltokatkojen ulkopuolella, ja näistä ilmoitamme asiakkaille henkilökohtaisesti etukäteen.