Hyvä asiakas,
Jos sinulla on käytössä kuvanmukainen CTS-FWR5-3105-reititin, olet saattanut havaita viime päivinä ongelmia nettiyhteydessäsi. Yhteysongelmia on voinut ilmetä, mikäli sinulla on verkkojohdolla (RJ-45) kytketty laite reitittimen neljännessä portissa (LAN 4).
Näin vältät ongelmat nettiyhteydessäsi
Toivoisimme, että käytätte jatkossa reitittimen portteja LAN 1–3. Näin verkko toimii optimaalisesti ja myös mahdollisten yhteysongelmien pitäisi ratketa.
Eli verkkojohto (RJ-45) tulee siirtää portista LAN 4, johonkin LAN 1–3 porteista. Laite tulee tämän jälkeen käynnistää uudelleen.
Taustasyy mahdollisille yhteysongelmille on, että laitteen neljäs portti (LAN 4) on siltaava portti ja tällöin tähän porttiin kytketty laite näkyy suoraan julkisessa verkossa. Tämä ei ole verkon optimaalisen toiminnan ja tietoturvallisuuden kannalta paras ratkaisu.
Suosittelemme laitteen uudelleenkäynnistämistä, vaikka sinulla ei olisi LAN 4 -portissa laitetta kytkettynä, mutta olet kohdannut yhteysongelmia. Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä ja vaivaa.
Mikäli tarvitset apua valokuituliittymääsi liittyen, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Ajankohtaista
Suomi laahustaa muiden Pohjoismaiden jäljessä kansainvälisessä etätyöindeksissä
Asiaa valokuidusta
Asiakaspalvelusta voi saada apua myös elämäntilanteeseen, kun sieltä vastaa Severi – Severin uratarina Valoolla
Uratarinat
Valokuituverkon rakentaminen torjuu rakennusalan ahdinkoa – miljardi-investoinnit ovat johtaneet jopa työvoimapulaan
Tiedotteet
Tommin mielipidekirjoitus: Valokuitu säästää energiaa – kuparikaapeli tai 5G-verkko kuluttavat enemmän sähköä
Tiedotteet
Markkinaoikeuden päätökset Valoon ja Elisan kiistoissa
Tiedotteet
Tommin vastine Kauppalehdessä: Kaikilla ei ole sadan vuoden historian tuomaa painolastia
Tiedotteet