Silmälasipäinen nainen istuu ulkona läppäri pöydällä ja kirjoittaa paperille kynällä.

Yritysasiakkaiden toiveet auttavat parantamaan Valoon palveluita

Valokuitu- ja internetoperaattori Valoo on nopeasti kasvamassa keskisuureksi suomalaiseksi internetpalveluiden tarjoajaksi. Kasvupolun ensimmäiset askeleet Valoo on ottanut yksityisasiakkaiden kanssa, mutta kotitalouksien rinnalle nousee jatkuvasti yhä suuremmaksi kasvava yritysasiakkaiden joukko

”Yritysasiakkaiden määrän kasvu on ollut jopa yllättävän nopeaa”, sanoo Valoon yritys- ja tukkumyynnistä vastaava liiketoimintapäällikkö Heikki Salmela. ”Palvelemme kaikkia asiakkaita yhtä huolellisesti, mutta toki yritysasiakkaiden erilaiset tarpeet on otettava huomioon toimitusketjun joka vaiheessa sekä tuotekehityksessä.”

Joskus tarvitaan myös varayhteys

Uusin yritysasiakkaiden palvelupakettiin lisätty ominaisuus on varayhteys, jolla varmistetaan nettiyhteyden toiminta esimerkiksi harvinaisen kaapelirikon aikana. ”Valokuituyhteys on turvallisin ja vakain tunnettu tiedonsiirron tekniikka, mutta asiakaskunnasta tulleiden toiveiden vuoksi tuotteistimme sille varayhteyden”, kertoo yritysmyynnin tuotepäällikkö Teija Mikkilä. ”On tilanteita, joissa tuplavarmistus saattaa olla perusteltu.”

Ammattituotteet ammattilaisille

Valoon Yritys Pro -asiakkaille kehitetty varayhteys toteutetaan ammattikäyttöön tarkoitetuilla mobiilituotteilla. ”Varayhteys käyttää hyväkseen mobiilioperaattorin verkkoa, jolloin data kulkee asiakkaalta salattuna Valoon verkkoon. Tällä saavutetaan se, että asiakkaan julkinen IP-osoite säilyy muuttumattomana, vaikka kuituyhteys katkeaisikin. Mutta varayhteys on nimensä mukaisesti käytössä vain sen aikaa, että valokuituyhteys saadaan palautettua”, kertoo Valoon verkkoasiantuntija Eetu Kujanpää. ”Kokonaisuus on juuri käynyt läpi kattavat testaukset ja on siis valmis tuotantoon ja toimituksiin. Varayhteydestä on merkittävää lisäarvoa niille asiakkaille, joiden liiketoiminnassa täysin häiriötön nettiyhteys on kriittinen tekijä.”

Asiakkaalle etsitään aina sopivin ratkaisu

”Asiakkaat voivat itse arvioida, tarvitsevatko he varayhteyttä. Meidän yritysmyyntimme käy sitten tilanteen läpi ja tarjoaa asiakkaalle sopivinta ratkaisua”, Teija Mikkilä toteaa.

”Toimimme joka tilanteessa asiakkaan ehdoilla, asiakasta kuunnellen”, sanoo Heikki Salmela. ”Olemme tulleet haastajana kentälle, joten ketterä kuuntelu on ainoa tapa toimia, kun haluamme kasvaa. Ja sen me teemme.”

Ajankohtaista