Takaisin listaukseen

Tommilla on asiaa vol. 2

Rakkaudesta lajiin

Toimitusjohtajamme Tommi Linna avasi jälleen sanaisen arkkunsa.

Valokuidun kanssa touhuamista tituleerataan harvemmin kutsumusammatiksi, mutta Tommin kohdalla ehkä pitäisi:

 


 

Tervehdys!

Aika tarkkaan tasan vuosi sitten minua pyydettiin mukaan Täyskuitu-yhtiön operatiiviseen toimintaan mukaan. Vaikka olen ollut perustamassa yhtiötä ja luomassa sen perustaa, epäröin suuresti ja kieltäydyin kohteliaasti. Yhtiö ei ollut päässyt oikein käyntiin ja toiminta junnasi paikoillaan. Ongelmat olivat moninaisia.

Suoraan sanottuna pidin tehtävää lähes mahdottomana.

Kävin pitkän jaakobinpainin itseni kanssa. Ja kuten tiedätte, taitaa veri suonissani virrata valokuitua pitkin, koska päätin pitkän pohdinnan jälkeen ja suostuttelujen jälkeen lähteä (taas kerran) taistelemaan tuulimyllyjä vastaan ja tekemään mahdottomasta mahdollista. Kutsumus voitti.

Kilpailijat puhuivat muutamista tuhansista uusista liittymistä vuodessa, minä kymmenistä tuhansista. He pitivät minua hulluna – tai siis pitävät edelleen. Sellaista viestiä tuolta kentältä kuuluu päivittäin. Mutta ei se minua tai meidän hulvatonta tiimiämme hidasta. Teemme päivässä kahden tai kolmen päivän työt ja kiihdytämme vain tahtia.

Johdetaan muutosta ja tehdään vallankumousta. Näytetään mallia. Tehdään mahdottomasta mahdollista. Joka päivä.

Tänään otimme taas yhden ison askeleen kasvupolullamme. Alun perin Netplazassa alueelliseksi brändiksi luotu Täyskuitu kävi kasvusuunnitelmillemme ahtaaksi, joten ilme ja brändi piti uudistaa. Käärimme yhdessä hihat alan parhaiden asiantuntijoiden kanssa ja loimme uuden Valoo-brändin (on muuten upean näköinen, käy vaikka itse toteamassa alla olevasta linkistä). Tämä kestää vertailun kenen kanssa tahansa. Tämä oli viimeisin askel matkallamme Suomen suurimmaksi valokuitutoimijaksi, joka olemme jo muutaman vuoden sisään.

Kasvoimme siis ulos kuorestamme ja olemme nyt valmiina kohtaamaan tulevien vuosien haasteet niin uusin ilmein ja värein kuin hieman tuunatulla nimelläkin. Asenne on entistä enemmän rock, tavoitteet entistä enemmän hype, missio entistä ylevämpi ja toimintamme mahtipontisempaa kuin kellään koskaan aiemmin Suomessa.

Tuomme siis täysin ilmaisen valokuidun kotiisi. Rohkeasti, mitään pelkäämättä ja suomalaisten parasta ajatellen.

Erästä Raamatun säettä mukaillen: ilman valokuitua kotisi on kuin kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

Ja epäileville tuomaille: Meillä ei edelleenkään ole mitään piilotettua agendaa tai pieniä pränttejä sopimusehdoissa, vaan astetta enemmän asennetta, pykälän tai kolme enemmän meininkiä ja roppakaupalla enemmän rohkeutta! Meillä maksat vain internetistä.

https://www.valoo.fi/valoo-kansalle-tayskuitu-on-nyt-valoo

Tommi Linna

Toimitusjohtaja, Valoo

Tommi Linna